Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi beş lisans programı, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından akredite edildi.
Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans programlarına 01 Mayıs 2026 tarihine kadar 3 yıl süreyle akreditasyon verildiği 10 Nisan 2023 tarihi itibariyle ilan edildi.
SAHA ZİYARETİNİN SONUÇLARI GÜVEN VERİCİ
Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hilmi Demirkaya “Fakültemizde bulunan 5 lisan programları için 27 Ocak 2021 tarihinde Eğitim Fakültesi Dekanlığımız tarafından EPDAD’a resmi başvuru yapıldı. Değerlendirme sürecinin sonunda da 30 Kasım-02 Aralık 2022 tarihleri arasında üç gün boyunca EPDAD ekip üyeleri tarafından fakülteyi değerlendirmek amacıyla yapılan akreditasyon saha ziyareti gerçekleştirildi ve ekip başkanı tarafından saha ziyareti çıkış raporu dekanlığa sunuldu. Yapılan saha ziyaretinin sonucunda; akademisyenlerin yayınlarının güncel olması, öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası destekli projelere katılması ve yürütücülük yapmaları, SSCI ve SCI alanlarında yayınlarının bulunması, akademisyenlerin yürüttükleri projeleri, girmiş oldukları derslere entegre edebilmeleri, öğrenciler için öğretim üyelerinin gerçekleştirdikleri danışmanlık sisteminin etkin şekilde yürütülüyor olması, mezunlarla görüşmelerin farklı zamanlarda tekrarlanması, öğrencilerle yapılan ders dışı sosyal sorumluluk projeleri kapsamında derslerde kazanılan bilgi ve becerilerin yaygın etkisinin sağlanması, öğrencilerin okul dışı öğrenme ortamlarının sosyal etkileşim bağlamında çeşitli alan gezileriyle sağlanması, her akademisyenin uzmanlık alanına bağlı olarak derslere girmesi, öğrencilere akıllı tahta ve internet kullanımı noktasında olanakların sağlanması, laboratuvarlarda materyal tasarımı, robotik kodlama alanlarına ilişkin araç-gereçlerin zengin olması, komisyonlarda ve koordinatörlüklerde görevli olan öğretim üyelerinin seçilmesinde ortak alınan kararlara önem verilmesi, kütüphanenin7/24 saat açık olması ve çalışmaya uygun şartların sağlanmış olması, FARABİ ve ERASMUS öğrenci değişim programının aktif olması, BAP proje biriminin öğretim üyeleri tarafından etkin kullanılması, derslerde hem süreç hem de ürün değerlendirmesinin yapılması, dönütlerin öğrencilerle hemen paylaşılması, program çıktılarının Türkiye Yüksek Öğretim Çerçevesi ve alan yeterliklerine uygun olarak hazırlanmış olması, yürütülen derslerin Üniversite Öğrenci Bilgi Sisteminde tanımlı olması ve erişilebilir olması, yürütülen derslerin eğitim-öğretim süreçlerine ilişkin her dersin amacı, öğrenme çıktıları, haftalık içerikleri, öğretim yöntemleri, etkinlik, değerlendirme kriterlerinin tanımlanmış olması, lisans programının genel kültür, alan bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin dağılımı uygun olması ve seçmeli derslerin niceliği ve niteliğinin uygunluk göstermesi, öğretim üyeleri ve öğrenciler arasındaki iletişimin etkili olması, öğretim üyelerinin ders izlencelerini öğrencilerle paylaşması ve dersleri izlenceye uygun işlemeleri, derslerde öğrenmeyi ve öğrenciyi merkeze alan yaklaşım, metot ve tekniklerin kullanılması, öğrencilerin programlara devam ve mezun olma oranlarının yüksek olması, programların tercih sıralaması incelendiğinde Türkiye’deki üniversiteler arasında ilgili programların ön sıralarda bulunması, fakültenin internet olanaklarının yeterli olması, öğretim üyesi sayısının alan eğitimcisi olarak incelendiğinde yeterli sayıda olması, araştırma görevlilerine, öğretim elemanları tarafından gerekli akademik ve mesleki desteğin sağlanması, eğitim programlarının etkili bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli tesis ve donanımın olması ve tesis ve donanımın etkin kullanılması gibi programların güçlü yönleri rapor edilmiştir.” dedi.
EPDAD, YÖKAK’IN TESCİL ETTİĞİ ULUSAL AKREDİTASYON KURULUŞUDUR
Demirkaya “Akreditasyon; akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen, Eğitim Fakültesi’ndeki programların kalitesini güvence altına alarak Türkiye’deki her çocuğun yeterlilik sahibi bir öğretmen tarafından eğitilmesine katkı sağlayan ve öğretim elemanlarına dönüt sağlayarak programların gelişmeye devam etmesini hedefleyen kalite güvence sürecini ifade eder. Türkiye'de akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirme ve tanınma faaliyetlerinden Yükseköğretim Kalite Kurulu sorumludur. Ulusal akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi ve uluslararası akreditasyon kuruluşlarının tanınması süreci YÖKAK tarafından belirlenen ilke ve ölçütler kapsamında yürütülmektedir. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Türkiye’de YÖKAK tarafından tescil edilen ulusal akreditasyon kuruluşlarından biridir.” ifadelerini kullandı.
Son güncelleme : 13.04.2023 13:15:02